Vind uw reis

Reizen tonen

Wetenschappelijke
reisleiders

Reisleiders in
woord en beeld

Alle reisleiders

Reizen in goed gezelschap

Academische Reizen biedt
een breed scala aan culturele
reizen in klein gezelschap.

Alle reizen tonen

Brochure


Vraag onze brochure aan!

Brochure aanvraag

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze nieuwe reizen en actuele informatie.

Aanmelden nieuwsbrief

Bel mij terug

Laat uw telefoonnummer
achter en wij bellen u zo
spoedig mogelijk terug...

Bel mij terug

Over-Voyage-Culture

Menu
Op reis met Voyage & Cultuur

Vraag en antwoord

Onderstaand hebben we een aantal veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.
Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons dan een email.

  • Gaat een reis door?

    In de reisomschrijving staat de uiterste annuleringsdatum bij onvoldoende deelname vermeld. Doorgaans is dit drie weken voor vertrek. Vaak kan de beslissing eerder genomen worden. Deelnemers worden dan zo snel mogelijk geïnformeerd en krijgen alternatieven aangeboden. Indien het alternatief u niet bevalt, kunt u de reissom volledig teruggestort krijgen.

  • Als ik een reis via deze website boek, is dat dan definitief?

    Ja. Wij willen u erop wijzen dat boekingen die u via het internet maakt definitief zijn. De zogenoemde 'afkoelingsperiode', die in de wet 'kopen op afstand' wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die u via onze site boekt.

    Ook als u een boeking op aanvraag maakt is dit niet vrijblijvend maar definitief. U krijgt binnen enkele werkdagen bericht of wij de accommodatie voor u hebben kunnen reserveren. Als dit niet is gelukt mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.

  • Hoe zie ik of ik een visum nodig heb?

    Indien er voor de gekozen bestemming een visum nodig is, wordt dit vermeld bij de extra informatie.

  • Hoe kan ik aan boord betalen?


    Dit verschilt per schip.Bij uw reisbescheiden, die u 10 tot 7 dagen voor vertrek ontvangt, wordt ook uitgelegd wat de betaalmogelijkheden aan boord zijn. Meestal kunt u in euro’s of met creditcard betalen. Vaak is er geen mogelijkheid om aan boord te pinnen.

  • Hoe lang duurt de treinreis tussen Moskou en St. Petersburg?

    De nachttrein vertrekt om 23.30 uur en komt de volgende ochtend om 7.30 uur aan. De dagtrein vertrekt om 13.30 uur en komt om 17.45 uur aan.

  • Welke voorwaarden hanteert Voyage & Culture?

    Als u bij Voyage & Culture boekt gelden de ANVR voorwaarden. Indien u een boeking maakt gaat u akkoord met deze voorwaarden.

    Op http://www.anvr.nl/_upload/NewsFiles/Consumentenvoorwaarden_2013_2014.pdf kunt u de volledige ANVR Reisvoorwaarden te bekijken.

  • Hoe kan ik betalen?


    U kunt gemakkelijk een overboeking doen op onze ING bankrekening o.v.v. uw reserveringsnummer. Indien u kort voor vertrek boekt dient dit te gebeuren per spoedopdracht of per internetbankieren. Wij accepteren geen creditcard betalingen.

  • Ik heb geen Nederlands paspoort. Kan ik mijn visum toch door Voyage & Culture laten regelen?

    Indien u geen Nederlands paspoort hebt, kunnen andere visumprocedures gelden. Neem daarom altijd contact op met Voyage & Culture. Het kan zijn dat er andere formulieren ingevuld moeten worden of een kopie van een verblijfsvergunning moet worden ingeleverd. Ook kunnen er andere kosten voor de visumprocedure gelden.

  • Hoe moet ik de excursies betalen?

    Indien u kiest voor het volledige excursiepakket, wordt dit vooraf door Voyage & Culture in rekening gebracht. Wanneer u slechts aan enkele excursies wilt deelnemen, kunt u deze aan boord boeken en betalen. Ook facultatieve excursies dienen aan boord geboekt en betaald te worden.

  • Hoeveel geld moet ik meenemen naar Rusland?

    Het is niet nodig grote hoeveelheden geld mee te nemen. Afhankelijk van welke maaltijden inbegrepen zijn tijdens uw reis dient u ter plaatse te betalen. Het prijsniveau in met name Moskou ligt hoger dan in Nederland. De kosten voor de entrees dienen bij aankomst in Rusland in euro’s aan de gids betaald te worden. Ook eventuele facultatieve onderdelen dienen in euro’s aan de gids te worden voldaan. U kunt op veel plaatsen geld pinnen (onder andere op de luchthaven en in de hotels) en met creditcard betalen. Voor diegenen die dat wensen is het tegenwoordig ook mogelijk in Nederland al euro’s in roebels om te wisselen bij het GWK.

  • Hoe laat vlieg ik?

    De juiste tijden en verzamelplaats worden vermeld in de reisbescheiden die u ongeveer 10 tot 7 dagen voor vertrek zult ontvangen. Voor de juiste vertrekinformatie kunt u altijd contact opnemen met het kantoor.

  • Is er een lift aan boord van het schip?

    Indien er een lift aanwezig is, staat dit vermeld in de reisbeschrijving. Dit verschilt per schip.

  • Ik ben vegetarisch/ik heb een dieet; kan ik dit t.b.v. mijn maaltijden doorgeven?

    Alleen op intercontinentale vluchten kunnen tegenwoordig nog maaltijdwensen doorgegeven worden. Dit geldt dus niet voor vluchten binnen Europa en naar Rusland. Wel is het mogelijk speciale wensen aan hotels door te geven. Op het aanmeldingsformulier kunt u uw dieetwensen vermelden.

  • Kan ik een rolstoel, rollator of scootmobiel meenemen aan boord?

    Over het algemeen dient u goed ter been te zijn voor deelname aan onze reizen.
    Wegens beperkte ruimte in de gangpaden kan aan boord van de schepen geen gebruik gemaakt worden van rolstoelen, rollators en scootmobielen. Het is wel mogelijk een inklapbare rollator, rolstoel of scootmobiel mee te nemen aan boord om tijdens excursies te gebruiken. Dit dient u vooraf te melden bij Voyage & Culture en u dient vergezeld te worden door iemand die u behulpzaam is.

  • Ik moet annuleren, wat nu?

    Afhankelijk van de termijn waarop geannuleerd wordt, gelden verschillende voorwaarden voor kosten volgens de ANVR-voorwaarden. U kunt telefonisch uw annulering doorgeven. U dient echter altijd nog een schriftelijke bevestiging (per post, per fax of per e-mail) te sturen. Na ontvangst van de bevestiging maken wij de annuleringsnota in orde. Indien er bij Voyage & Culture een annuleringsverzekering is afgesloten, ontvangt u bij de annuleringsnota tevens een schadeformulier van De Europeesche Verzekeringen.

  • Ik wil een optie, kan dat?

    Indien er nog voldoende plaats is kan vaak een optie gegeven worden van 1 week. Na de afgesproken datum vervalt de optie automatisch. Wanneer er echter nog maar weinig plaats beschikbaar is, kan het zijn dat een optie voor slechts enkele dagen gegeven kan worden.

  • Wanneer ontvang ik de adressen van de hotels, het vluchtschema en ticket?

    Tien tot zeven dagen voor vertrek ontvangt u uw reisbescheiden met alle reisgegevens, uw ticket en uw paspoort indien u het visum door Voyage & Culture heeft laten regelen.

  • Ik wil langer blijven/eerder gaan. Kan dat?

    Verlenging van het verblijf is in veel gevallen mogelijk. U kunt uw wensen noteren op het aanmeldingsformulier. Voyage & Culture zal dan de beschikbaarheid van vlucht en hotel controleren en u een prijs voorleggen.

  • Kan ik een kamer op indeling boeken?

    Wanneer u zich individueel aanmeldt kunt u op het aanmeldingsformulier aangeven of u ingedeeld wilt worden in een tweepersoonskamer. Voyage & Culture neemt vier tot zes weken voor vertrek contact met u op als indeling niet mogelijk blijkt doordat zich geen andere individuele deelnemer aangemeld heeft. U kunt dan aangeven of u bereid bent de toeslag voor een eenpersoonskamer te betalen of afziet van deelname aan de reis. In het laatste geval betaalt Voyage & Culture u de reeds betaalde reisgelden zonder verdere kosten terug.

  • Wat zijn de kosten voor facultatieve voorstellingen in het Bolsjoi theater (Moskou) en het Mariinsky theater (St. Petersburg)?

    Gemiddeld kost een kaartje tussen de € 50,- en € 100,- per persoon, afhankelijk van de rang en voorstelling. Men kan kaarten voor de voorstellingen regelen en betalen (in euro’s) bij de gids. Hij/zij geeft u aan het begin van de reis een overzicht van de verschillende voorstellingen.
    Let op, tijdens bootreizen wordt bezoek aan deze voorstellingen/concerten geregeld door de rederij. De prijzen liggen dan vaak hoger.

  • Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

    Indien de betaling bij ons binnen is worden de reisbescheiden ongeveer 2 weken voor vertrek per post thuisgestuurd, doch uiterlijk 10 tot 7 dagen voor vertrek. Indien u kort voor vertrek heeft geboekt en wij geen tijd meer hebben om ze op te sturen, dan krijgt u ze per e-mail thuis gestuurd.

  • Wie regelt het visum?

    Voor sommige reizen is een visum en een toeristische uitnodiging vereist. Voyage & Culture heeft ervoor gekozen om dit via een specialist te laten verlopen. Visumcentrale biedt een professionele afhandeling zodat u gemakkelijk en snel over de juiste reisdocumenten beschikt. De experts van Visumcentrale helpen u met betrouwbare informatie per telefoon en e-mail en waken zorgvuldig over uw vertrouwelijke gegevens en privacy.

    Visumcentrale zal u ca. 4-8 weken voor vertrek namens Voyage & Culture rechtstreeks informeren over de visumprocedure en u informeren over de exacte kosten. Mocht u dit niet op prijs stellen of zelf uw visum willen regelen, wilt u dit dan aangeven door te mailen naar info@voyageculture.nl? Indien u eerder wilt beginnen met uw visumaanvraag gebruikt u dan de link www.visumcentrale.nl/voyageenculture.

    Voor alle duidelijkheid vermelden wij dat zowel de toeristische uitnodiging als het visum via Visumcentrale geregeld wordt. U betaalt de kosten hiervoor rechtstreeks aan Visumcentrale. Hoewel er voordeligere manieren zijn, waarborgt Visumcentrale een correcte en nauwkeurige afhandeling zodat u zorgeloos aan uw reis kunt beginnen.

  • Wat is een aanvraag?

    Op aanvraag betekent dat niet alle onderdelen van de door u uitgekozen reis direct beschikbaar zijn. Indien u een reis op aanvraag boekt, proberen wij dit onderdeel als nog voor u te reserveren. Indien dit lukt is de reis definitief. Dit houdt in dat u deze niet meer kosteloos kunt annuleren. Indien niet alle onderdelen gereserveerd kunnen worden, zullen we u een passend alternatief aan proberen te bieden. Indien u niet akkoord gaat met het alternatief, wordt de boeking kosteloos voor u geannuleerd en komt de aanvraag te vervallen.

  • Wat is een kamer op indeling?

    Een kamer op indeling is een kamer die u deelt met een onbekende medereiziger van hetzelfde geslacht. Wanneer u alleen reist en niet vast wilt zitten aan de eenpersoonskamertoeslag, kunt u voor deze optie kiezen. Voyage & Culture neemt vier tot zes weken voor vertrek contact met u op als indeling niet mogelijk blijkt doordat zich geen andere individuele deelnemer aangemeld heeft. U kunt dan aangeven of u bereid bent de toeslag voor een eenpersoonskamer te betalen of afziet van deelname aan de reis. In het laatste geval betaalt Voyage & Culture u de reeds betaalde reisgelden zonder verdere kosten terug.

  • Wat voor mensen gaan er mee?

    U reist in kleine groepen van gelijkgestemden, meestal tussen de 50 en 60 jaar, met een culturele en historische interesse.

  • Wat voor soort reizen biedt Voyage & Culture?

    Voyage & Culture biedt cultureel getinte groepsreizen en bootreizen met groepen van minimaal 20 personen en maximaal 30, soms in samenwerking met de zusterbedrijven uit de Institute of Travel. Groepsreizen worden begeleid door Nederlandssprekende gidsen met veelal een cultuurhistorische achtergrond.

Bewaarde
reizen

Larenweg 40, 5234 KA 's-Hertogenbosch 020 623 83 68 info@voyageculture.nl
  • Volg ons via Facebook